introimage
KUCHNIA najchętniej czytane

Powstanie wegański... mięsny sklep

introimage
KUCHNIA najchętniej czytane

Czy mięso ekologiczne jest zdrowsze?

introimage
KUCHNIA najchętniej czytane

Jak rozpoznać żywność wolną od GMO?

04 Jul
Sezonowa gra w zielone
Napisane przez Organic |
Opublikowane w KUCHNIA Poprawiane: czwartek, 04 lipca 2013 10:21
 
rozmiar czcionki zmniejsz czcionkę zwiększ rozmiar czcionki
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Szparagi, groszek i fasolka w dwóch wariacjach – na większy i mniejszy apetyt.

Okres wakacyjny to czas, gdy pojawiają się sezonowe warzywa, takie jak szparagi, szpinak, fasolka, groszek, czy cukinia. Właśnie dlatego warto się teraz nimi zajadać – mamy gwarancję świeżości, jak i niskiej ceny. Również najnowszy ranking Foodpanda.pl, serwisu umożliwiającego zamawianie jedzenia przez internet pokazuje, że coraz więcej zamawiamy sałatek, zup, czy też lekkich warzywnych przekąsek.

 

Na mniejszy apetyt - Sałatka „zielono mi”


Potrzebne nam będą:


zielone szparagi
(2 pęczki)
świeży groszek
(250 gram)
zielona fasolka szparagowa
(250 gram)
rukola (400 gram)
opakowanie twardego tofu
3 dymki
1/2 szklanki oliwy
z oliwek
sok z cytryny
szczypta soli
łyżeczka kolendry

 

Przygotowanie:


Szparagi, groszek i fasolkę gotujemy. W tym czasie łączymy oliwę, sok z cytryny i kolendrę, aby uzyskać dresing do sałatki. Umytą rukolę wrzucamy do miski. Dodajemy do niej przestudzone warzywa. Dymkę drobno siekamy, tofu kroimy w kostkę, i dorzucamy do reszty. Solimy, delikatnie mieszamy całość.  Sałatkę polewamy dresingiem bezpośrednio przed podaniem.

 

Na większy głód - Zielone risotto


Potrzebne nam będą:


ryż krótkoziarnisty (400 gram)
zielone szparagi
(duży pęczek)
świeży groszek
(250 gram)
zielona fasolka szparagowa
(250 gram)
koperek
cebula
tarty ser żółty, wegański (opcjonalnie może być tofu)
(40 gram)
łyżka margaryny
2 łyżki oliwy
litr bulionu warzywnego
szklanka białego wytrawnego wina
sól i pieprz do smaku

 

Przygotowanie:


Oliwę i margarynę rozgrzewamy na patelni. Następnie dodajemy ryż i prażymy przez chwilę, cały czas mieszając. Do ryżu dodajemy drobno posiekaną cebulę. Podlewamy całość winem. Po wchłonięciu całego płynu, dodajemy fasolkę i pokrojone szparagi (bez „główek”). Całość gotujemy na małym ogniu, dolewając po szklance bulionu, za każdym razem czekając, aż się wchłonie. Na koniec dodajemy świeży groszek, główki szparagów i posiekany koperek. Całość doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Risotto jest gotowe, gdy warzywa i ryż są miękkie, a całość ma kremową konsystencję. Wówczas zdejmujemy danie z ognia, posypujemy wegańsim serem (albo pokrojonym w paski, wcześniej przysmażonym na patelki z odrobiną oliwy tofu) i gotowe. Serwujemy do razu po przyrządzeniu.

 

Źródło: Foodpanda.pl, serwis umożliwiający zamawianie jedzenia
modyfkacje przepisów: Kinga Pilch/Organic


Zobacz również:

Szkodliwe naturalne konserwanty w eko kosmetykach?

Japoński akcent dnia >

Przepis: Mleko amarantusowe>



Słowa kluczowe:

Komentarze

  • Nie znaleziono komentarza
Dodaj komentarz

Więcej > Kuchnia

Kipi kasza – kipi konkurs

Wygraj zdrowy zestaw śniadaniowy przedszkolaka

. Więcej …

Magazyn Organic - czytaj

banerorganicczasopisma

Zapisz

Organic - ekologia, weganizm, wegetarianizm, zdrowy styl życia, zdrowe odżywianie, rodzicielstwo bliskości, ekologiczne zakupy, świadoma konsumpcja - Twoja strona natury

/W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej >